بلبرینگ تماس گوشه ای به دو تقسیم بلبرینگ های تماس زاویه ای یک ردیف ساچمه و بلبرینگ های تماس زاویه ای دو ردیف ساچمه تقسیم بندی می شوند. در بلبرینگ تماس زاویه ای حلقه درونی و بیگانه بلبرینگ نسبت به یکدیگر زاویه ای می سازند که امکان بردباری بار شعاعی و بار محوری را به صورت مقارن فراهم می سازند. این گونه بلبرینگ قادر به بردباری بار شعاعی سنگین و بار محوری از دو جهت هستند.

به طور کلی با افزایش زاویه تماس در بلبرینگ ها میزان تحمل بار نیز به همان نسبت افزایش می یابد. بردباری بارهای محوری و شعاعی وارد شده به این نوع بلبرینگ ها از طریق گوشه ای که حلقه های داخلی و بیرونی ایجاد میکنند افزایش می یابد. افزایش زاویه تماس در این بلبرینگ ها مایه میشود الی نیرو بردباری بار محوری نیز افزایش یابد.

بلبرینگ تماس زاویه ای

بلبرینگ تماس زاویه ای در انواع مختلفی تولید و عرضه میشود

بلبرینگ های تماس گوشه ای یک ردیفه، دو ردیفه و چهار نقطه تماس از گونه ها بلبرینگ های تماس گوشه ای هستند.

بلبرینگ تماس زاویه ای یک ردیفه
این نوع بلبرینگ توانا است الی بارهای وارد شده که بصورت شعاعی و محوری میباشند را در یک جهت متحمل شود. نیروی شعاعی که بر روی بلبرینگ وارد می آید یک نیروی محوری را به هستی می آورد که این قدرت باید به نحوی کنترل شود. همین جستار صورت میگیرد.

بلبرینگ های تماس زاویه ای نیز در دو گونه فرآوری میشوند

اولین نوع آن از بلبرینگ هایی است که بصورت تکی در موقعیت باره نظر قرار میگیرد.

نوع دوم از بلبرینگ هایی میباشند که بصورت دوتایی به شغل میروند و گونه بزرگواری از بلبرینگ ها محسوب میشوند. اگر امکان قرار دادن دو بلبرینگ در یک موقعیت به علت محور موقعیت دهی محور شافت وجود نداشته باشد و وانگهی برای وارد کردن بار یک بلبرینگ کافی نباشد از طریق هایی که در ادامه خواهیم گفت بهره‌گیری خواهد شد. استفاده از روش پشت راز هم که در این طریق تحمل بار فقط در یک سمت و توسط دو بلبرینگ اتمام میشود.

بلبرینگ تماس زاویه ای

بکارگیری از طریق مقابل برای بردباری باز ار دو بلبرینگ که هر بلبرینگ بردباری بار یک سمت را عهده دار خواهد شد. در شیوه پشت به پشت نیز بردباری بار بواسطه یک بلبرینگ و از هر دو سمت اتمام خواهد شد. این حالت از استحکام اکثریت نسبت به دیگر روش ها برخوردار است.

ترتیب قرار دهی بلبرینگ ها
نحوه بکارگیری بلبرینگ های تماس گوشه ای به نوع ای است که باید دو شماره بلبرینگ همهنگام به کار روند. جفت شدن این بلبرینگ زیاد مهم است و جفت کردن اشتباه شدنی است باعث ایجاد لقی شود.

در صورتیکه تنظیم و جفت کردن به حقیقت سپریدن شود عملکرد آن بهبود خواهد یافت. یکی از مشکلاتی که لقی میتواند برپایی کند عدم توانایی تحمل بار بدست بلبرینگ میباشد. وانگهی اصکاک و گرمای زیادی نیز به انگیزه عدم بردباری بار برپایی خواهد شد. این نکته را باید به یاد داشته باشید که باید از رابطه Fa / Fr≥ 1 برای تماس گوشه ای استفاده شود الی بلبرینگ بتواند کارکرد پسندیده خویش را داشته باشد.

بلبرینگ تماس گوشه ای

بلبرینگ تماس زاویه ای دو ردیفه
بلبرینگ تماس گوشه ای دو ردیفه از لحاظ شکل ظاهری مثل بلبرینگ تک ردیفه میباشد که البته شیوه قرار گیری آنها به صورت پشت به پشت میباشد. البته یک تفاوت حقیر دیگر میان این بلبرینگ و بلبرینگ تک ردیفه هستی دارد که آن هم پهنای کمتر بلبرینگ تماس گوشه ای میباشد.

بلبرینگ با چهار نقطه تماس
نحوه عملکرد این گونه بلبرینگ که از گونه ها بلبرینگ های تماس گوشه ای محسوب میشود به نوع ای است که میتواند بار محوری وارد شده به بلبرینگ را از دو جهت تحمل کند. فضایی که برای نصب بلبرینگ با چهار نقطه تماس نیاز است بسیار کمتر از فضای بلبرینگ های تماس زاویه ای تک ردیفه میباشد

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 921
نمایش همه
علاقه مندی ها ()