ترازوی دیجیتالی چه تفاوتی با ترازوی مکانیکی دارد؟

همانطور که می دانید ترازوی دیجیتالی و در حالت کلی ترازو، وسیله ای برای اندازه گیری جرم است. سازمان استاندارد جهانی برای هر کمیتی واحدی تعیین می کند که آن کمیت با وسیله به خصوصی قابل اندازه گیری است. جرم کمیتی است با واحد استاندارد  گرم، که وسیله اندازه گیری آن ترازو می باشد؛ واحدهای دیگری همچون کیلوگرم بیشتر در مورد آن معمول اند.

ترازوها از دیدگاه علمکرد به دو نوع ترازوهای مکانیکی و دیجیتالی تقسیم می شوند. برای اطلاع از قیمت انواع ترازو های دیجیتالی به سایت مراجعه کنید.

تفاوت ترازوی دیجیتالی با ترازوی مکانیکی

ترازوی دیجیتالی ترازویی است که مقدار جرم جسم را به وسیله اعداد و ارقامی از طریق صفحه نمایش خود نشان می دهد و دارای دقت بالایی است. در مقابل ترازوی مکانیکی دارای صفحه نمایش عقربه ای برای گزارش جرم است و دقت آن نسبت به ترازوی دیجیتالی کمتر است.

ترازوهای دیجیتالی در برخی از انواع بسیار پیشرفته هستند و به عنوان مثال می توانند علاوه بر اندازه گیری جرم کلی بدن، میزان چربی، استخوان و عضله را به صورت مجزا نمایش دهند در حالی که در ترازوهای عقربه ای چنین چیزی وجود ندارد.

ترازوهای دیجیتالی معمولا دارای حساسیت بیشتری هستند و در برخی محیط ها همچون محیط های دارای رطوبت بالا به عنوان مثال حمام نمی توان از آنها استفاده کرد در حالی که ترازوهای مکانیکی قابلیت استفاده در هر محیطی را دارند. فروش ترازو بالاس  از طریق سایت امکان پذیر می باشد.

ترازوی دیجیتالی چون بر اساس جریان الکتریکی کار می کند نیاز به منبع جریان یعنی باتری دارد و به هنگام اتمام باتری باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید؛ در مورد ترازوی مکانیکی نیازی به تعویض باتری وجود ندارد.

ترازوهای دیجیتالی قابل تعمیرند در حالی که ترازوهای مکانیکی در صورتی که آسیب ببینند برای تعمیر آنها باید قطعه یا قطعاتی از ترازو را تعویض کرد.

استقامت ترازوهای مکانیکی نسبت به ترازوهای دیجیتالی نسبتا بیشتر است.

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 211
نمایش همه
علاقه مندی ها ()