آنژیوگرافی یکی از آزمایش هایی است که در جهت بیماری و اختلالات قلبی از بیماران گرفته می شود. از تست آنژیوگرافی قلب می توان به پرتونگاری از رگ های خونی اشاره نمود که پس از پر کردن آنها به وسیلۀ مواد حاجب، می توان مسیر رنگ های قلبی را مشاهده نمود و بدین وسیله اختلالاتی که در مسیر رگ ها مشاهده می شود را مورد بررسی دقیق قرار می دهند. در واقع اجرای آنژیوگرافی قلب با هدف تشخیص پاتولوژی فضای داخلی رنگ های خونی بدن صورت می گیرد. معمولاً انجام آنژیوگرافی  قلب به دلیل حساسیت بالایی که دارد، توسط افراد متخصص و مجرب انجام می گیرد. برای اولین بار، یک پزشک پرتغالی به نام آنتونیو اگا مونیش از این روش برای تشخیص برخی از بیماری های سیستم عصبی چون تومور استفاده نمودند. از این رو رادیولوژیست ها و کاردیولوژیست ها با بهره گیری از پرتونگاری می توانند جراحی های تهاجمی ظریفی را که مرتبط با سیستم های گردش خونی چون شیران های قلبی می شوند را با دقت بالا انجام می دهند.

نحوۀ اجرای آنژیوگرافی

آنژیوگرافی از جمله روش هایی است که از دقت بالایی برخوردار است و می تواند اطلاعات دقیقی از عروق و رگ های خونی را پیش از عمل در اختیار جراح قرار دهد و بدین وسیله بتوانند بهترین روش را برای درمان جراحی ها استفاده کنند. امروزه روش های اجرای آنژیوگرافی به صورت سرپایی انجام می شود که از طریق کشاله ران و یا مچ دست صورت می گیرد. روش کاری بدین صورت است که از طریق کانتر وارد فضای داخل عروقی می شود و سپس به وسیلۀ تصویربرداری رادیوگرافیک مسیر عروق را از ابتدای تزرق ماده حاجب مورد بررسی قرار می دهند. بدین وسیله می توانند تنگ شدگی و یا انسدادهایی که برای عروق پیش آمده اند را مشخص کنند. در نتیجه از آنژیوگرافی می توان به استانداردترین روش برای تشخیص انسدادهای عروقی اشاره نمود.

لازم به ذکر است که هنگام انجام آنژیوگرافی، از شما خواسته می شود که چند کار متفاوت را انجام دهید که بررسی دقیق تری بر روی عروق خونی بدن داشته باشند. برای مثال نفس عمیق کشیدن، نگه داشتن نفس، تغییر موقعیت دست و سرفه کردن از جمله مواردی هستند که بر اساس آن ها می توانند، حین اجرای آنژیوگرافی به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنند. معمولاً هنگام آنژیوگرافی قلب، الکترودهایی را بر روی سینه وصل می کنند که بتوانند ثبت نوار قلب را انجام دهند.

نکتۀ قابل توجهی که در رابطه با این مسئله وجود دارد، این است که بیمار هنگام انجام آنژیوگرافی هوشیار می باشد و تمام مراحل اجرایی را مشاهده می کند. اجرای آنژیو حدود یک ساعت زمان لازم دارد که آماده سازی بیمار را نیز شامل می شود.برای انجام آنژیوگرافی کاروتید به سایت مراجعه کنید. 

تفاوت قابل توجهی که پرتونگاری آنژیوگرافی با اشعۀ ایکس دارد، این است که در سیستم اشعۀ ایکس از طریق تشدیدکننده های تصویر، نتایج را بر روی تی وی کمرا مشاهده می کردند. لذا سیستم آنژیوگرافی بدین صورت است که هر فریم از سیگنال بر روی تلویزیون قابل مشاهده می باشد و امکان ذخیره سازی بر روی حافظۀ کامپیوتر را نیز دارد. لازم به ذکر است که اجرای آنژیوگرافی عروق خونی نیز همانند برخی از روش های تصویربرداری دارای عوارضی است که بیمار باید نسبت به آنها آگاهی داشته باشد. حمله قلبی، سکته مغزی، آسیب دیدگی سرخرگی در اثر برخورد کاتر، ایجاد آلرژی، آسیب به کلیه هاف خونریزی و همچنین عفونت از جمله عوارض و خطرات قابل توجه انجام آنژیوگرافی و اکوکاردیوگرام محسوب می شوند.

کلینیک تخصصی قلب و عروق دکتر محمد ریاستی از جمله کلینیک های تخصصی است که دارای تجربۀ درخشان در حوزۀ ارائه خدمات تشخیصی بیماریهای قلبی و عروقی می باشد. از این رو می توانید برای انجام تسته های ورزش، اکوکاردیوگرافی و آنژیوگرافی به مجموعۀ تخصصی مراجعه نمائید.

آدرس : تهران - میدان هفت حوض نارمک - ضلع شمال غربی میدان - ابتدای خیابان آیت -نبش خیابان مهرانپور- ساختمان پزشکان588 

شماره تماس نوبتدهی: 09373585813

جهت نوبتدهی، تماس تنها از ساعت 10 صبح تا 9 شب 

ایمیل :
مبلغ : تماس بگیرید
وب سایت :
آدرس :
به این آگهی امتیاز بدهید :
10 / 10
از 1 کاربر

تماس با آگهی دهنده

شماره تماس شما : *
متن پیغام شما : *
تصویر امنیتی :

مشخصات آگهی

اضافه به علاقه مندی ها
تعداد بازدید : 391
نمایش همه
علاقه مندی ها ()